شرکت کالا و انرژی کیا خاورمیانه

تاریخچه و خدمات شرکت اینترتک (intertek) از سال 1880 تا امروز

تاریخچه و خدمات شرکت اینترتک (intertek) از سال 1880 تا امروز

شرکت اینترتک

بیش از ۱۳۰ سال است که بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان برای اطمینان از کیفیت و ایمنی محصولات، فرایندها و سیستم‌های خود با شرکت اینترتک همکاری می‌کنند. در ادامه با تاریخچه کوتاهی از این شرکت آشنا شده و به اختصار درباره‌ی خدماتی که توسط این شرکت ارائه می‌شود توضیح خواهیم داد.

 

تاریخچه شرکت اینترتک

تأسیس اینترتک به ۱۳۰ سال پیش به ابتدای صنعت تست محصولات بر می‌گردد هنگامی که چندین شرکت خلاق در حال رشد ایجاد شدند که بعدها هر کدام بخشی از اینترتک را شکل دادند.

۱۸۸۰ تا ۱۹۰۰

داستان اینترتک از سال ۱۸۸۰ شروع شد. در سال ۱۸۸۵ آقای Caleb Brett یک شرکت نقشه برداری دریایی در انگلستان را برای ارائه آزمایش و تأیید مستقل محموله‌ها دریایی را تأسیس نمود.

آقای میلتون هرسی پر سال ۱۸۸۸ یک آزمایشگاه تست مواد شیمیایی در مونترال، کبک تأسیس می‌نماید که پیش‌گام در آزمایش این محصولات بود.

آقای توماس ادیسون در سال ۱۸۹۶ دفتر آزمایش لامپ شرکت روشنایی الکتریکی ادیسون را در آمریکا تأسیس می‌کند که منشأ صنعت نور الکتریکی جهان می‌باشد این دفتر بعدها به آزمایشگاه الکتریسیته (ELT) تغییر نام داد.

این آزمایشگاه برای جنرال الکتریک و سایر صنایع ایجاد شده توسط این اختراع جدید در آن زمان، مانند تهویه مطبوع خدمات ارائه می‌نمود.

۱۹۰۰ تا ۱۹۴۰

در سال ۱۹۲۵ شرکت SEMKO  در سوئد تأسیس می‌شود تا خدمات آزمایش ایمنی محصولات الکتریکی را در سوئد ارائه نماید.

همچنین این شرکت S-Mark را ثبت نمود که به یک سازمان آزمایش محصول تبدیل شد که دولت سوئد گواهی این شرکت را برای محصولات داخلی اجباری نمود.

گواهینامه برای محصولات در بازارهای وسیع شمال اروپا و صنایع بین‌المللی برق و الکترونیک در ۴۰ سال بعد نیز همچنان به کار خود ادامه داد.

در سال ۱۹۲۷ آقای چاس وارنوک شرکت Chas Warnock را در مونترال کانادا تأسیس نمود و به تست محصولات و کیفیت صنایع فولادی مبادرت ورزید.

۱۹۴۰ تا ۱۹۸۰

در سال ۱۹۵۴ میلتون هرسی و چاس وارنوک با ادغام شرکت‌های خود “Warnock Hersey”، یکی از بزرگترین نهادهای آزمایش و بازرسی محصولات را در کانادا ایجاد کردند. این شرکت در زمینه مواد معدنی، آزمایش چوب در بازار ایالات متحده فعالیت می‌کرد.

در سال ۱۹۷۳ Inchcape ، شرکت بین‌المللی Inchcape شرکت “Labtest” را در زمینه تست محصولات تأسیس نمود تا به نیازهای شرکت Dodwell که یک شرکت بین‌المللی بود رسیدگی نماید.

Labtest که تنها توسط سه نفر با نام‌های – ریموند کنگ، آلفرد یونگ و توماس چان آغاز به فعالیت نموده بود، ابتدا روی آزمایش نساجی تمرکز می‌کند و بعداً در سایر کالاهای مصرفی گسترده می‌شود. این اولین مرکز آزمایشگاه کالاهای مصرفی تجاری در هنگ کنگ بود.

Labtest در سطح بین‌المللی گسترش می‌یابد و تجارت خود را در ایالات متحده (1975) گسترش می‌دهد و آزمایشگاه‌هایی در فیلیپین (1979)، تایوان (1982)، شهر نیویورک (1983)، سنگاپور (1984)، تایلند (1985) و انگلستان (1987) ایجاد و چین (1989) آغاز می‌کند.

Inchcape چندین شرکت آزمایش و بازرسی را از جمله نفت، پتروشیمی، منسوجات، آزمایش الکترونیک و مواد معدنی (1975-1980) به دست می‌آورد.

۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰

Inchcape  دوباره سازماندهی می‌شود و جریان تجاری خدمات آزمایش را در شرکت‌هایی که خریداری نموده از جمله Labtest و آزمایش بازرسی و صدور گواهینامه را تشکیل می‌دهد.

Inchcape گروه شرکت‌های Caleb Brett و مشاغل دولتی تجارت و خدمات بازرسی در انگلستان (“استانداردهای تجارت خارجی”) و ایالات متحده (خدمات تست بین‌المللی و خدمات بین‌المللی بین‌المللی) (1984-87) را در اختیار می‌گیرد.

Labtest شرکت مشاوره‌ی ایمنی محصول RAM را خریداری می‌کند. از مشتریان این شرکت می‌توان به مک دونالد و برنامه ایمنی اسباب بازی آن‌ها (1988) اشاره کرد.

Inchcape آزمایشگاه‌های آزمایش ETL را به دست می‌آورد (1988).

Inchcape راه خرید خود را ادامه می‌دهد و Warnock Hersey را در آمریکای شمالی (1992) و SEMKO را در سوئد (1994) خریداری می‌کند و سایر شرکت‌های آزمایش کننده. مجموعه‌ای از اعتبارنامه‌ها و ثبت‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات صدور گواهینامه، بازرسی و آزمایش در صنایع مختلف از جمله خودرو، هوافضا، کالاهای الکترونیکی و مصرفی را جمع‌آوری می‌کند.

بخش خدمات آزمایشی Inchcape توسط Charterhouse Development Capital، یک شرکت سرمایه‌گذاری جهانی (1996) خریداری می‌شود.

که به “خدمات تست Intertek” تغییر نام داده و اینترتک کنونی را تشکیل می‌دهد. ریچارد نلسون، مدیرعامل فعلی خدمات آزمایش Inchcape، مدیرعامل Intertek می‌شود.

۲۰۰۰ به بعد

Intertek Group plc  در ماه ۲۹ مه ۲۰۰۲ در لیست بورس اوراق بهادار لندن با قیمت سهم ۴ پوند و سرمایه ۶۴۰ میلیون پوند در بخش خدمات FTSE 250 با نمادITRK  قرار می‌گیرد.

اینترتک در آن زمان حدود ۱۰۵۰۰ کارمند و حدود ۷۵۰ آزمایشگاه و دفتر در سراسر جهان داشت و سالانه حدود ۴۵۰ میلیون پوند درآمد داشت.

اینترتک با کسب شرکت‌های مکمل در زمینه آزمایش، بازرسی و صدور گواهینامه، با تمرکز بیشتر بر ارائه خدمات با کیفیت و ایمنی در طیف وسیعی از صنایع، همچنان در حال گسترش بود.

اینترتک خدمات و فعالیت‌های خود را در زمینه‌های رو به رشد مانند مدیریت زنجیره تأمین و خدمات تأمین منابع انسانی، بازرسی دارایی‌های صنعتی، غذا، انرژی‌های تجدیدپذیر، دارویی و سوخت‌های زیستی، خدمات محصولات خورشیدی و بادی گسترش می‌دهد.

این شرکت قراردادهای اصلی برون‌سپاری آزمایشگاهی را با شرکت‌هایی از جمله BP ،Kodak ،DSM ،Unilever ،ICI ،Sabic ، فولکس واگن و لیلی آغاز نمود.

ریچارد نلسون، مدیرعامل بعد از ۲۰ سال، بازنشسته می‌شود و دکتر ولفهارت هاوزر در سال ۲۰۰۵ به عنوان مدیرعامل منصوب می‌شود.

واحدهای تجاری داخلی اینترتک در سال ۲۰۰۶ در اطراف صنایع مشتریان به چهار بخش اصلی تقسیم شدند.

و در ژانویه ۲۰۱۱ برای بهبود بیشتر همسویی خطوط تجاری خود با خطوط مشتریان‌مان سازماندهی مجدد در بخش‌ها اتفاق افتاد و بخش‌های خاصی را برای توصیف بهتر فعالیت‌های اصلی آنها تغییر نام دادیم.

Oil،Chemical & Agri  به کالا تغییر نام داده و مواد معدنی را شامل می‌شود. خدمات تحلیلی به مواد شیمیایی و دارویی تغییر نام داده و شامل بهداشت و محیط زیست است.

خدمات صنعتی به صنعت و تضمین تغییر نام یافته و شامل خدمات غذایی، غذایی و بالادستی است.

درآمد سالانه اینترتک از ۱ میلیارد پوند در سال ۲۰۰۸ فراتر رفته و درآمد کلی آن را برای سال کامل ۱۰۰۳٫۵ هزار پوند گزارش کرده‌اند.

اینترتک برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ وارد FTSE 100 می‌شود.

در فوریه 2011، اینترتک هویت نام تجاری خود را به Intertek: کیفیت با ارزش، ارائه شده، گسترش داد و بر مأموریت جهانی شرکت در مشارکت با مشتریان خود برای ارائه خدمات با کیفیت که به سازمان آنها ارزش می‌افزاید، تاکید کرد.

در ماه مه ۲۰۱۱، اینترتک خرید Moody International خود را با 450 میلیون پوند به پایان رساند.

در نتیجه تعداد کارکنان اینترتک به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

مه 2015: ولفهارت هاوزر، مدیرعامل پس از 10 سال خدمت از اینترتک بازنشسته می‌شود و آندره لاکروا جانشین او می‌شود.

اینترتک در سال ۲۰۱۵ چهار خرید از جمله PSI را با قیمت 330 میلیون دلار در ایالات متحده – ارائه دهنده خدمات آزمایش و اطمینان در بازارهای تجاری و عمرانی – با ۲۴۰۰ نفر در ۸۷ مکان انجام می‌دهد. در پایان سال ۲۰۱۵، تعداد کارکنان Intertek بالغ بر 41،400 نفر است.

در سال ۲۰۱۶، اینترتک کسب‌وکار تضمین کیفیت مواد غذایی ایتالیایی FIT-Italia، تجارت تضمین امنیت سایبری کانادا EWA-Canada را خریداری کرد و با مشارکت شرکت تضمین کیفیت محیط زیست ABC Analitic در مکزیک مشارکت کرد.

در سال ۲۰۱۶، اینترتک اولین مرکز تست شارژ بی‌سیم Qi Extended/Basic Power را در هنگ کنگ تأسیس کرد.

سال ۲۰۱۷ :

در این سال اینترتک از هویت مجدد برند خود رونمایی می‌نماید و شعار تضمین تخصصی کیفیت که به سرعت، دقت و اشتیاق انجام می‌شود تا مشتریان ما با خیال آسوده به مسیر خود ادامه دهند را برای خود انتخاب کرد.

همچنین در همین سال شرکت ارائه دهنده پیشرو خدمات مهندسی و آزمایش خودرو، KJ Tech در آلمان وAcumen Security ، ارائه دهنده پیشرو راه‌حل‌های صدور گواهینامه امنیتی برای محصولات در ایالات متحده را به دست آورد.

همچنین این شرکت در همین سال توسط سرمایه‌گذاران در سراسر جهان به عنوان یکی از بهترین سهام FTSE 100 شناخته شد.

در سال ۲۰۱۸ Intertek Caleb Brett نام جدید برای نجات بارگیری و ارزیابی تحلیلی راه‌اندازی شد.

همچنین Aldo Abela Surveys (AAS) Ltd را خریداری نمود که متخصص در بازرسی محموله‌ها می‌باشد.

و قصد خود را برای خریدProasem ، ارائه دهنده پیشرو خدمات آزمایش، بازرسی، اندازه‌گیری و آموزش سوخت در بخش نفت و گاز مستقر در کلمبیا اعلام می‌کند.

همچنین با خرید NTA Monitor حضور خود را در بازار امنیت سایبری و امنیت شبکه بریتانیا ایجاد کرد و در ماه آگوست با خرید Alchemy، ارائه دهنده پیشرو راه‌حل‌های تضمین مردم مبتنی بر SaaS، تجارت جهانی خود را گسترش داد.

خدمات شرکت اینترتک

صنایع شرکت اینترتک:

برخی از صنایعی که این شرکت به آن‌ها خدمات رسانی می‌کند، شامل:

  • مواد شیمیایی
  • ساختمان و مهندسی
  • انرژی و کالاها
  • غذا و مراقبت های بهداشتی
  • دولت و تجارت
  • مهمان نوازی و گردشگری
  • محصولات و خرده فروشی
  • حمل و نقل

سرویس‌های شرکت اینترتک:

  • تضمین
  • آزمایش و تست
  • بازرسی
  • صدور گواهینامه