شرکت کالا و انرژی کیا خاورمیانه

پتروشیمی بیستون و فرآوردهای آن

پتروشیمی بیستون و فرآوردهای آن

پتروشیمی بیستون

پتروشیمی بیستون و فرآوردهای آن

شرکت پتروشیمی بیستون از عـمده تـولید کنندگان آلکیل بنزن خطی (L.A.B) و آلکیلات سنـگین (H.A.B) در ایران و منطقه خاورمیانه است.

این شرکت با تولید 55000 تن L.A.B در سال در راستای پاسخ به نیازهای صنایع پایین دستی داخلی برای تولید مواد شوینده و محصولات بهداشتی و همچنین با صادرات این محصولات نقش مهمی در رشد اقتصادی ایران و مـنطقه داشته و به عنـوان صادر کننده پیشرو در ایران شناخته شده است.

 

پتروشیمی بیستون کرمانشاه

پتروشیمی بیستون کرمانشاه، در شمال شرقي شهر کـرمانشاه و در زمينـي به مساحت 63 هکتــار واقــع شده است. این شرکت در بهمن ماه سال 1383 رسماً به بهره برداری رسید و  تعداد 500 نفر نيروي متخصص و غير متخصص در آن شاغل است. سرمايه گذاري ارزي اين شرکت 113 ميليون يورو، به علاوه 817 ميليارد ريال مي‌باشد .

این شرکت در حال حاضر با بهره‌مندی از نیروی کار جــوان و متخصـص، اسـتفاده از دانش فنی به روز شده، بهینه سازی فرآیند تولید، محصولات جانبی متنوعی (حلال‌های صنعتی و…) تولید و عرضه می‌نماید و به یک تولید کننـده شناخته شـده مؤثر آلکیل بنزن خطی و حلال‌های صنعتی تبــدیل شـده است.

همچنین به منظور حفظ و افزایش سهم بازار خـود در بازارهای منـطقه‌ای و جهانی، به دنـبال گسترش صادرات محصولات خود به سایر نقاط جهان است.

 

فرآوردهای بیستون کرمانشاه

خـــوراک پتروشیمی بیستون کرمانشاه، نفت سفيد و بنزن مي‌باشد که نفت سفيد آن به ميزان 386 هزارتـن در سـال از پالايشگاه‌هاي کرمانشـاه و آبادان و بنزن به مقدار 19 هزارتـن در سال از سايـر مجتمع هاي پتروشيمي کشور تأمين خواهد شد.

شرکت پتروشیمی بیستون کرمانشاه تولید کننده محصولات LAB ، HAB ، Normal Paraffin، حلال‌های 402، 502 و 503 است.

اين شرکت در سال به ميزان 50 هزارتن آلکيل بنزن خطي (L.A.B) جهـت مصارف داخـلي و خارجي و بـه مقـدار 6480 تن آلکيـلات سنگين به عنوان مواد اوليه روان کننده‌های صنعتی و بــرش‌هاي سبک و سنگيـن و رافينيت جمعاً به ميزان 88% نفت سفيد دريافتي که کلاً به پالايشگاه کرمانشاه برگشت داده خواهد شد.